Alla inlägg under juni 2010

Av Astrid - 27 juni 2010 11:41

Den senaste tiden har stickningen stått nästan still... Jag har färdigställt ett par sockar av två olika nystan Regia och kämpat med min svarta bomullskofta...

  



Sockarna blev bra, jag har ju gjort likadan förut, men med båda i samma färg... men koftan... Den är ju bara klar till en fjärdedel och väger redan ett ton... nu funderar jag på att börja om för tredje gången...  


Jag har börjat på ett par nya sockar, stickameras juni-sockar. Jag tror de heter Dribbling Tears (möjligen drippling tears, jag ids inte se efter just nu)

  

  Kanske ska jag ta fram stickor nr fem eller sex, ta mönstret från sockorna och sticka en svart kofta av det? Jag har ju stickat förr med bara mått och fått till det.... Den som lever får se. 

Av Astrid - 27 juni 2010 11:16

Nu ska jag försöka uppdatera min blogg. Det har inte blivit mycket här, det har liksom varit lite mycket. fast ändå inte, jag menar, jag har nog eg haft tid, men ...

Så här är det i alla fall:

  1.  I augusti flyttar vi till Lycksele. Det känns spännande och lite trist men ändå kul    Jag har slutat - jag är tjänstledig till att börja med - på mitt jobb, och gråtit över barnen jag inte ska träffa mera,och mina härliga arbetskamrater... Men i augusti börjar jag ett nytt jobb, vikariat i och för sej, men ändå och det ska nog bli kul. Där är också barn, fast på ett annat sätt. Vi har köpt en bostadsrätt som är en liten villa med garage och gräsmatta och vi har ordnat för G så han klarar att gå kvar i sin klass. H har sökt högskola så det ordnar sej nog det med. Jag ser fram emot at få egen tvättmaskin, en parkeringsplats som ingen annan vill ha och en egen tomt att sätta en och annan blomma på    
  2. Jag har köpt en bonnstadskammare!   Jag fick den med alla grejer i, bara att städa och använda. Fast morgonrocken har jag slängt...  Det går att elda i spisen och i fredags var vi där och firade midsommar.  

Å är det så att det skulle va nån som inte vet vad en bonnstadskammare är så är det en del av Skellefteås kulturarv, en kyrk-kammare utmed Landsförsamlingens Kyrka. Bonnstan lär vara byggd på 1830-tal och användes ursprungligen som övernattningsställen vid kyrkbesök och storhelger. Man får renovera invändigt som man vill, men inte dra in vatten eller el, och utvändigt ska de bevaras i ursprunglig stil. Till midsommar, kyrkhelg och marknad är området idag välbesökt. Ingen kammare är den andra lik och att umgås är det stora syftet. Jag är så nöjd!



Av Astrid - 7 juni 2010 18:10

Jag tycks vara en rätt fridsam person, och jag ogillar verkligen bråk. Men jag säger bara det: tänk dej för en gång till innan du försöker sno min tvätt-tid eller parkeringsplats!    


(Oj, jag längtar efter en egen tvättstuga....)

Av Astrid - 1 juni 2010 18:57

Äntligen är koftan klar! Eller, knapparna är inte ditsydda än, men i stort är den klar!!


Knappslå-kanten blev för smal, men ärmarna är alldeles lagom! Och färg-grann är den!! Undrar om jag ska våga använda den?


  Baksidan... Nystanen hade inte samma randning trots att alla siffror stämmer...


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards