Alla inlägg under december 2010

Av Astrid - 13 december 2010 14:02

Det är minus 25 ute. Behöver jag säga mer? Vi har haftrunt -20,med ett fåtal undantag, sen början på november. Jag är SÅ less. Vovven kan inte gå ute, bilen är stenfrusen och det tar tio minuter att klä sej, fast man vet var kläderna är...


Det är tur att det snart är jul så man har nåt kul att se fram emot. Och snart blir det ljusare, men vi har säkert två, nästen tre, månader kvar med detta väder.... Nästan ingen snö har vi heller.


Men det är fantastiskt vackert. Önskar jag var bättre fotograf närsolen strör guld över rimfrostig skog. Varje gren på varje träd är täckt med 2 cm rimfrost - ser rätt fränt ut. Och visar att det inte blåst nåt sen det blev kallt.


Jaja, då får man sysselsätta sej med annat. Jag har jobbat en hel del, har en vecka att ta ut i komp :) . Men häromdan när jag var ledig gjorde jag så här:


Det känns som om jag äger en garnaffär... fast rätt praktiskt, när jag nu har plats, för jag ser ju att det finns att ta av till många projekt... Och alla restgarner fick ligga kvar i korgen.


Babyfilten som jag håller på med går stadigt, men sakta framåt. Har kommit till den breda kanten och funderar på om jag behöver använda rundsticka... Måste skaffa en sån i så fall, jag har många men inte rätt grovlek den här gången.


   

Åsså har jag satt upp farmors gamla julbonader. De är slitna men fina. Jag har fler, men inte plats för alla. Det kanske blir andra nästa år?

  

Undrar bara lite hur man ska göra för att bevara dem för framtiden. Ska man slita på dem som de är och hoppas att de håller, eller ska man försiktigt plasta dem på nåt vis? Misstänker att de ska ligga mörkt och torrt och orört för att hålla bäst  :) 


Ha det!

Av Astrid - 13 december 2010 13:53

Här kommer mera bilder på min husdjursfamilj!!


 

Här busas det vill jag lova! Två tigrar i ett klättertorn och en lekledare bredvid. Han fick några fingrar rivna, men vad gör man inte för den goda (?)sakens skull. Vem som hade roligast är svårt att säga.


  En leksaks-råtta kan roa flera. Vovven var omåttligt stolt när han fick tag i den, eller: han gick helt sonika och tog den. Ingen vågade protestera, och ingen ville rjaga honom och ta igen den... men sen, när den blev ledig...


  

En obäddad säng kan också roa ett tag. Kom och ta mej om du kan!!


  

Men så blir man trött... här Felix. Tycker motivet är perfekt: egen gosig katt på egenstickad tröja...


Ovido - Quiz & Flashcards