Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Vinterhelg

Av Astrid - 23 januari 2011 18:44

Inte blir det mycket "gjort" i det här huset på helgerna. Nu har vi sovit bort en helg till... G vill inte komma hit så vi får klara oss utan grabb, men djuren håller oss iof rätt sysselsatta. Sett skidåkning har vi gjort, och gosat katt, som sagt, och igår lördag var vi ju förresten och gjorde stan osäker - gubben handlade kläder.


Igår var det härligt väder dessutom, klar sol och ca 13 minusgrader. Innan kvällen, och imorse, hade vi -21 igen.   Vi har varit ute med vovven, men grillningen har fått va´, liksom egen skidåkning... I morse städade jag lite och gubben bakade bullar...

Stickat har jag gjort, däremot.

  

Mina kattvantar är klara!! För smala för mej, men tumme är för mej   och jag har inte fäst trådarna än. Och ja, de är olika i färgen. Har använt Kampes flamgarn och trodde att färgen skulle skifta snabbare än den gjorde... men jag ska ju ha dem själv så det gör inget. Jag skulle ha dem klara för jag ska använda garnet som blev över i mitt nästa projekt... men det kräver lite tankemöda och planering så vi får se när det blir startat.


Baby filten går långsamt framåt, men garnet kommer inte att räcka så jag måste göra en kompletterings-beställning   Hoppas att de har kvar ur samma parti, annars går det ändå.


Imorgon jobb igen. Är inte särskilt peppad men det ska gå. Nu är det handboll och fika som gäller. Ha det!!

 
 
Eva S

Eva S

4 februari 2011 14:48

Sitter här och kan inte annat! Jo visst finns det saker jag kan göra. Om det inte blåste så mycket skulle jag gå en promenad. Solen skiner och mellan vindbyarna är det riktigt skönt. Det får bli en bloggrunda och sedan en sväng ut i boden. Kan ju i alla fall titta på väven och ullen och trasorna och fantisera. Det är jag bra på. Ha en bra helg!

http://www.eva.sundstrom.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Skapa flashcards