Alla inlägg under februari 2011

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par varv till och sen är den klar att fästa trådar och blocka. Ska ta bilder oxå.


I morgon blir det stickarkväll här i huset (ett par arbetskompisar som surrar och stickar, och fikar...) och sen är det vanlig arbetsvecka.


Ha det, skriver mer en annan dag!!

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne. Det gick bra det med.


H fyller 20 år idag. Jag tror att  det var betydligt sämre väder den här dan för tjugo år sen, men jag vet att våren det året var härlig. Det blev många promenader med vagnen och han sov ute som direkt, vill jag minnas.


Igår blev svågern morfar. Det första barnbarnet bland våra syskon, en liten tjej med rött hår, precis som det ska va i vår släkt   . Filten jag stickar på är till henne och den är inte så långt ifrån att bli klar. Jag har fått tag i mer garn, och har bara spurten kvar, dvs kanten på sista sidan. Den blir bra, filten!! Hoppas att vi kommer oss för att åka dit nu bara och överlämna den... (Att jag beställde garn till en till filt är en hemlis ni inte får berätta för nån - jag har ju inte direkt behov av fler projekt....)


Till helgen kommer två vänner hit på besök, vi läste ekonomi ihop. Vi ska gå på Lyckseles alla affärer (tar inte så lång stund, hihi) och sen ska vi äta gott på hotellet och roas av Wallmans. Det blir spännande, jag är ju ingen sån som "går ut" så ofta, snarare har det väl aldrig hänt... Men man ska utmana livet...   


Sitter nu och väntar på en bekräftelse av en bokning av rum i London. Svägerskan och jag ska ta med mamma på en tripp, men vi kunde inte lämna ungarna hemma... Fast vi inte ska fara förrän i början av sommaren så är det inte helt enkelt att få bo där man vill (vi är i behov av BILLIGT boende). Å andra sidan flyger man billigt när man är ute i god tid...


Nä, nu kommer gubben snart hem och han vill säkert ha middag idag med. Imorgon jobb hela dan, liksom på torsdag (torsdagar är tyngst, flest stökiga grupper då...) men sen är det helg, för på fredagar har vi bara guldkornen, barntimmen   .


Ha det!!




Ovido - Quiz & Flashcards