Alla inlägg under maj 2011

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka istället. Kakan ska vara till G:s födelsedag, inget annat, här måste hållas igen. Varken gubben eller jag ryms i våra gamla kläder längre...


Filten som jag gjort, är klar och levererad till en förtjusande tjej. Hoppas att hon får användning av den.

  Jag hittade mönstret i en gammal "Simply Knitting" och har för en gångs skull använt samma garn som mönstret säger.


Sen har jag startat ett nytt projekt

  som jag hunnit mer än så här på, men inte fotat... jag har färdigt bakstycket och börjat på ett framstycke. Blir nog bra, men en beställning på en sjal kom emellan... Vantar har jag också gjort i vinter


  och de har jag minsann använt! Kanske man ska göra såna till julklappar...?


Här är några andra kort jag tror att ni inte sett:

 Grabbarna bus, en lugn stund.


  Sixten letar nåt i min toffel...


  Men här är en lååång katt... eller?


Katt-bröderna håller oss sysselsatta - mest på nätterna. Gubben får inte sova ifred (kanske för att han bryr sej?) och de ska promt äta vid fyra. Och hellre kliva upp och få somna om än ligga och störas...

Jag har lite svårt att acceptera att de är så rädda av sej, däremot. Att gå ut är spännande, men så spännande att det får va, t ex. Sixten är så skraj för vissa saker att han kan ligga under ett täcke en hel dag (dammsugarn och moppen mm). När vi var till Lidbacken (borde vara katt-paradiset) vägrade han låta sej övertalas att komma fram från täcket på fyra dar, medans Felix däremot faktiskt var ut på bron ett par gånger och jagade flugor... Tala om nöjda katter som kom hem sen!


Jag har anmält mej till "Garn o tebyte" hos stickamera igen. Kul att det blev ett nu!!

  Eller, jag tror jag är anmäld... minnet vägrar tala om ifall jag tryckte på skicka-knappen eller ej... senildemens på gång??   

Skapa flashcards