Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Astrid - 15 maj 2010 20:27

Vilket sommarväder vi har!! 15 grader imorse, vi åt frukost på balkongen   , disigt och tjugo grader under dan, och nu ikväll är det klar sol och närmare 21 grader!!!!!


Har varit på klassåterträff ikväll. Nån smart har startat bolag och kallar alla kommunens niondeklasser som jubilerar (på jämt tiotal) till stor-krogen. Tyvärr är jag så a-social att jag inte klarar krogmiljö utan mindre ångest, så jag avstod från middan där och gick bara på förträffen (på en mindre krog...). Jag vill inte skylla mitt ställningstagande på min kristna levnadssyn utan på min fobi mot alkohol... om det gör nån skillnad. Men det är lite sorgligt att inte kunna passa in i ett helt vanligt socialt sammanhang....


Förträffen var i alla fall mycket trevlig och alldeles för kort. Jag saknade ungefär halva min gamla klass, men nöjet att se dem som var där var stort. Många var sej lika trots att vi alla förändrats en hel del. Ångrade mej lite när jag for hem, där var en hel del trevliga människor jag skulle ha velat prata mer med, några ur andra klasser bl a. Ja ja, livet går vidare och de jag inte träffat de senaste tio åren kanske inte jag saknar på tio år till ?  Gymnasieklassen jubilerar om tre år?

Ovido - Quiz & Flashcards