Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Ett färdigt projekt!!

Av Astrid - 11 juli 2010 20:57

Borde kanske skriva nåt om Littorin, men jag ids inte. Förvånar mej bara över att det finns nån som tror att någon av gubbarne på den höjden INTE köpt sex?? Jag tror att de "oskyldiga" är lätträknade. Nog om det.

 

Jag har färdigställ ett projekt, och jag är rätt nöjd. Halsduk är inte mitt favvoplagg, men det börjar kännas ibland att det skulle vara bra att ha. Så jag har nu stickat en i Regia Handdye effekt.  

  

Som vanligt fanns inget mönster som var som jag tänkt som passade till garnet, så jag har improviserat. På slutet var jag lite less och tyckte att jag kunde ha gjort mönstret mindre omständigt, men det blev bra. Nu fattas bara blockning    

Sen har jag startat ett nytt projekt    Gubben tyckte att jag skulle köpa lite garn (!) när vi var på Burträsk marknad, och jag kan ju inte påstå att jag är direkt nödbedd   Nystanen som han tyckte såg fina ut kändes passa precis till sommar-sjalen som jag funderat på ett tag. Till min förvåning (man tycks ju kunna sitt garn, liksom) sa tanten som sålde att det inte är bomullsgarn.... Och jag har kollat flera gånger, det står acryl, men det KÄNNS som bomull - möjligen lättare... Nå, färgen passade mej, och priset, så det blev affär. Himalaya mercan batik heter det och jag fick ett sjalmönster med på köpet. Men ni vet att jag inte är så förtjust i rätstickat? Och mönstret sa stickor nr 6... så det blev att improvisera igen     Men det ser bra ut hittills. Jag använder tekniken, el ökningarna, från sjal-mönstret, åsså har jag tagit ett lövmönster från en tröja jag stickat en gång, fast nu gör jag det tätare liksom... Någon bloggare jag läser har gjort sjalar med ett snyggt löv-mönster, men det har jag inte lyckats hitta igen. Det här blir nog lika bra, och när den är klar och blockad kommer mönstret att framträda ur färgen  ?   Ska försöka fota snart.


Mitt andra projekt som kallar, är min svarta bomullskofta. Jag har börjat om för tredje gången. Nu gör jag en uppifrån-och-ner-kofta som heter nåt med Februari (february lady sweater kanske?), men som sagt, jag stickar slätt istället för rätstickning och jag har inte kommit till mönstret än   . Den gör jag på stickor 6 för att den inte ska behöva bli så tung, men risken finns att den blir sladdrig istället.... Nå, det får vi se när den blir klar.


Ha det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards