Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Sommar?

Av Astrid - 11 juli 2010 21:20

Ser just att jag kanske skulle ha haft en somrigare presentationsbild?    Vi har varmt och skönt och axlarna värmer ikväll. Jag har badat fem gånger i sommar  (redan?) och semestern har inte kommit halvvägs än    Fast det är lite skönt att påminna sej ibland att det har varit kallt...?


Idag har jag varit på det ställe där bilden är tagen, och umgåtts med de människor som var med även den gången - brorsan och hans familj. Mycket trevligt. Och mer blir det, de ska vara här uppe i två veckor.


I mitten på den här veckan får vi nycklarna till vårt nya hus, sen blir det till att flytta. Spännande och rätt kul. Har redan funderat över vilka nya promenadvägar vi ska hitta med vår blinda voffe, vilka blommor som ska hamna i nya rabatterna och om vi kanske ska våga skaffa en katt? (Vi har haft katt förr och jag är sååå sjuk efter en, men vi kommer fortfarande att bo så att den måste vara inne...) Tiden får utvisa, nu är jag ledig, och imorgon har de lovat mer värme   

 
 
Eva S

Eva S

18 juli 2010 10:42

Visst är det härligt med semester! Varmt har det varit så det förslår. Börjar ju semester på måndag så vi får se hur vädret blir. Mår inte så bra av den hettan som varit men lite är allt skönt. Vi hade ju en liten kisse katt och ibland kan jag sakna henne så det skriker. Ibland är jag sugen på att köpa en valp och nästa stund vill jag skaffa en ny katt. Till veckan kommer barn hem med barnbarn och inalles 3 hundar. Skulle tro att alla tankar på nyanskaffning av djur blir vilande några veckor efter det. Vårt lilla hus blir tämligen fullt vid sådan besök men det är härligt när dom kommer. Ha det bra i flyttbestyren.

http://www.eva.sundstrom.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards