Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Astrid - 24 januari 2010 15:36

I veckan har jag varit ute och gått, dvs rört på mej   , sex dagar av sju. Det är jag rätt nöjd över (men ni vet hur det brukar gå med mina motionssatsningar - det löns inte påstå att de blir rutin i första taget). Idag var det lite svårare än tidigare- jag gjorde en vurpa igår (inne, det var en fotölj som inte tolererade att jag stod på den utan brakade ihop) och jag gjorde mej lite illa i en tå (!). Jag hade tur som klarade revben och fönster och att fönsterbrädan gick att återställa utan större mankemang. Men det var lite bökigt få på sej skon imorse... Det blev trost allt inte sämre i tån av att gå, kanske t o m tvärtom.


När vi  kom in igen gjorde vi te och mackor. Äggmackor, sån som man fick på Skegas skidtävling när jag var liten.

Kaviargrädde och hackat ägg, mmmm...


Annars försöker jag få sockarna färdiga. Nu har jag bara skaftet på den andra kvar, sen kan jag fortsätta med min kofta. Kanske ska jag börja på en sjal      

i garnet jag köpte på Stickkafeets upptaktsträff i Byske. Vi gick och fikade på ett café innan vi "plundrade" Tyras Garn. Jag kunde inte lämna detta nystan i vårgrönt, tänk en skir sjal när björkarna börjar knoppas...  

Ovido - Quiz & Flashcards