Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Astrid - 27 januari 2010 18:24

Igår startade stickkaféet om, "på riktigt". Jag hade funderat på att börja i den nya kören istället - men det tar emot att binda sej...    i en kör måste man ju ställa upp på "konserter" och så... stickningen är kravlös. Det finns faktiskt de som är där bara för att prata med, fast man blir så inspirerad av de andras flitighet att man letar rätt på nåt projekt när man kommer hem...


Jag kunde inte hålla mej häromkvällen utan startade upp en sjal av mitt vår-gröna Fame trend. Det kommer attt bli en härlig skapelse, mönstret har jag fått låna av en kafé-kompis.


Men mina motionsvanor har redan kommit på skam. Eller, jag har ju haft en orsak varje gång jag inte kommit mej ut...   Jag stukade ju tån i lördags, och när jag jobbat en hel måndag gick det inte att tänka sej gå på promenad med den tån. Igår var jag ju på kafé och hann inte (?) ut och ikväll är det snöstorm. Men imorgon sllutar jag tidigt, så då!


Mina sockar med rutor var nästen klara när jag fick se att rutorna på det andra skaftet inte var lika de på det första. Tänkte fuska till det ett tag, men övergav tanken ochrev upp. Nu är jag tillbaka där jag var innan, så om jag nu går och sätter mej blir de kanske klara ikväll? Ska bara kolla till facebook-farmen först...

Ovido - Quiz & Flashcards