Alla inlägg den 14 april 2010

Av Astrid - 14 april 2010 19:31

Vi har ett fantastiskt väder nu, sol och varmt och mycket slask om man vill. Fåglarna sjunger som tokiga och jag spanar efter nya vårfåglar så fort jag rör mej ute. Idag har jag sett både gräsänder och tofsvipor.


När jag gick och handlade idag, jag handlar ofta på samma affär, var alla gamla bekanta som jag inte träffat på några år där. Det tog närmare en och en halv timma   att handla några liter mjölk och en ost. Men trevligt var det att träffa gamla grannar, en kompis från byn, en förälder till ett barn jag haft på en förskola förut och en tidigare arbetskompis. Bland många andra. Festligt att man kan gå på affärn varje vecka i ett par år och inte se så många man känner, och så helt plötsligt en dag så är det bara "kändisar" där. vi får se sen om hamburgarna jag köpte är ätbara - de hann nästan tina innan jag skulle betala....


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards