Alla inlägg den 4 november 2009

Av Astrid - 4 november 2009 19:10

När jag kom hem genom novembermörkret ikväll så låg ett paketavi på golvet. Hurra! Ett garn och te- paket!!


  

(oj så dålig bild!)


Paketet kommer från Västervik och från Sunna som bor där. Det innehöll ett nystan svart bomullsgarn (Stork) och ett underbart nystan "Katia Samba" i all världens färger (nästan...) Precis åt mej! Kanske skulle man ha haft lite mer...? Dessutom var där en påse Västervikste som luktar jättegott, en fin ängel till kylskåpsdörren och lite snö. Alltså, det var snö-stjärnor, glittriga såna, som jag ska fundera lite på vart jag ska hänga...


TACK SUNNA!!!!

Av Astrid - 4 november 2009 19:02

Jag har gjort klart ett ufo! Och ett projekt som riskerade att bli ufo.   



Min långa väst är äntligen färdigstickad, nu fattas bara knapparna. Ska försöka ta en bättre bild när knapparna är på plats och någon kan hjälpa mej att fota. Men varm och skön blev den. När jag satt och fäste trådar såg jag att ränderna inte är lika breda trots att jag stickat lika med alla färger... jo, de mörkare är inte 4-trådiga som de ljusare... Hoppsan, hur det kan bli! Men västen kommer att funka ändå, och eftersom designen är min egen är jag ändå rätt nöjd.


Sen har jag lyckats färdigställa ett par maratonsockar. De är stickade efter ett mönster som heter Sunshine och som finns i Cookies bok "Sock innovation". Jag kom inte överens med mönstret och beslöt att göra foten slät, ett beslut som definitivt inte skämmer sockan.


  





Av Astrid - 4 november 2009 18:52

Urk, så tungt det kan vara i november. Visst har det kännts värre förut nångång, men nu är jag där igen - vill inte stiga upp på morgonen, vill inte göra nåt, vill inte! Bara sitta hemma och mysa med tända ljus och en stickning....Cool  Det är nu inte så att jag deppar ihop än på ett tag, det finns många ljusglimtar som gör att jag ändå stiger upp och kommer i tid till mitt arbete. Barnen som jag jobbar med, t ex. Eller min lilja.


  


Den blommar bara ibland, och vi har inte riktigt lyckats klura ut vad den behöver för att blomma. Plötsligt så har den bara knopp , åsså blommar den så här fantastiskt. (Det är inte lätt att fota den). Att flytta var tydligen inte negativt.


När jag fick den här för ganska många år sen, sades det att den heter "Apelsinlilja" men jag har sökt på det namnet på internet och inte hittat nåt. Kan det finnas nån blom-intresserad som har ett annat namn på underverket? Själv har jag inte sett den hos någon annan än de som fått delar av mej (den har lökar).

Ovido - Quiz & Flashcards