Alla inlägg den 18 november 2009

Av Astrid - 18 november 2009 20:42

Ska försöka visa vad jag haft på stickorna den senaste tiden. Jag är ingen mäster-fotograf, men jag tror att det syns vad jag gjort... Glad


  


Denna stickade jag av Superwash Safir, det gick åt nästan två nystan. Mönstret är ur Johanna Wallins "Sticka småvarmt", och jag är riktigt nöjd. Jag ska göra flera.


Åsså Sjalen:

  



Så här blev den när den är klar. Jag tycker inte att det gör nåt att kanten är i en annan färg, kanske det t o m höjer? Särskilt stor är den inte, men jag tror att den kommer att värma de axlar som bär den.


På tal om axlar - här kommer ett fantastiskt kort (som jag tagit själv) Skrattande Skrattande Skrattande


  


Snyggt va? Slå det den som kan!! Skulle inte satt hit det om jag liknat mej själv, men det tycker iaf jag att jag inte gör. Ser ut så där alltså... Men ni förstod förståss på en gång att det var halskragen ni skulle se på, inte mej... Den är också stickad ur Johannas bok, men här är garnet ett merinogarn som jag inte minns namnet på (det orangea) och "Baby ull" från Asa Gjestal. Storleken passar eg inte mej, den borde ha varit ett nr större, men det strulade en del när jag skulle börja på denna krage, så när jag kom till ökningarna upptäckte jag att jag gjort den minsta storleken.. Jaja, det mesta ordnar sej... Glad


Nu ska jag ut på Facebook. Brorsan har lurat mej dit, och en arbetskamrat tipsade om att man kan ha farm där. Livsfarligt! Jag fastnar ju i sånt där och det tar så mycket tid. Nu måste jag ju mjölka korna och skörda åkrarna varje dag... Skrattande  Ha det gott!!

Av Astrid - 18 november 2009 20:38

    

Två bilder på samma blomma, en med blixt och en utan. Välj vilken du tycker är bäst och njut av blommorna!! Jag visste att den var på gång att blomma, men såg när jag vände på den hur fantastiskt mycket blommor det var. Och det bästa av allt är att den står i ett fönster hos mej!  Skrattande

Ovido - Quiz & Flashcards