Alla inlägg den 7 november 2009

Av Astrid - 7 november 2009 15:54

Vilken härlig dag jag hittills haft. Vovven (och därmed jag) sov ända till åtta, och när vi kom ut insåg vi att det snöat i natt. Vilken tur att jag ställde in bilen i garaget i går kväll! Världen är full av blötsnö, och jag associerar till adventstid... Lustigt att det känns som om det är mer snö där bilarna kört ihop det till brunt slask än där den ligger orörd? Nu i em är det närmare fem cm blötsnö som ligger och slaskar.


Efter första vovve-rundan åt jag en långsam frukost, diskade veckans (!) disk, och satte mej med stickningen. Melodikrysset började lagom på radion och jag letade fram en kryssplan - och lyckades lösa krysset (tror jag ) ! Sen tänkte jag dricka en kopp kaffe, men kom på att klockan var lunchdags, så det blev överbliven pasta med bacon före kaffet. En liten runda till mad vovven (han blev till en snöboll, så jag blev tvungen klippa lite på honom sen) och en tur till affärn innan jag satte på TV:n (och tog fram stickningen) och se! Det var hockey!! Det går så bra att sticka till hockey - åsså får man veta hur det går dessutom. Nu förlorade svenskarna idag, men imorron, mot Finland, då vinner vi Tungan ute 


Efter hockeyn har jag hunnit gå en längre, men långsam, tur med vovven. Med mindre snöbollar den här gången. Kanske för att jag klippt fanorna, kanske för att det är ännu blötare snö, vem vet?


Som ni kanske förstått har jag ingen gubbe hemma i helgen. Eller, han kommer på snabbvisit ikväll, kören han är med i ska sjunga i Umeå imorgon och de övar hela dan idag och halva imorgon. Så jag gör precis vad jag vill... Skrattande  dvs stickar så mycket jag vill...


Ha en bra helg!!

Ovido - Quiz & Flashcards