Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Astrid - 1 maj 2009 19:49

Som vanligt hade jag inte med mej kameran när jag skulle ha behövt den! Gubben och jag har varit till Strandholm (vår lada vid stora Bygdeträsket, ni vet) och det var helt underbart! Solen sken, snön smälte så man såg det och fåglarna sjöng. Det var så varmt att vi gick i uppkavlade byxor och t-shirt (en del av oss var utan tröja t o m) och barfota....  :-) Tur att det inte är någon som ser hur man ser ut när man är där. Vi gjorde inget, bara grillade och solade och ville inte fara hem. Isen har inte rivit på träsket än men det var en del fåglar där, vigg bl a. Storspoven tutade och spillkråkan skrek så vovven blev tvungen skälla.


När det började vara dags åka hem kom vi på att vi kunde ju faktiskt räfsa lite, nu när vi för en gångs skull var där i rätt tid. Och sen blev vi lite trötta så vi var tvungna att sola en stund till... Då kom en sandödla springande på sitt karaktäristiska sätt upp över timmerväggen. Och sen såg vi en till, en riktigt fet en, bland gamm-gräs och löv. De är ganska söta, de rackarna, och när man vet att man får se dem ute så där behöver man ju inte ha dem i bur...


Nu har vi ätit massor av våfflor och jag ska sätta mej och sticka lite på min kofta. Höres!!

Ute
Ovido - Quiz & Flashcards