Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Astrid - 2 maj 2009 18:31

Måste beklaga mej lite. Koftan jag skulle sticka på... Jag är orolig för att jag beställt för lite garn, men det är väl inte värst, jag stickar på så får vi se tänker jag. Men när jag nu stickat upp ett nystan och oroat mej en stund för att det räckte så lite långt, så ser jag att jag gjort fel i hålkanten, på typ varv fyra och fem.... suck. Jag måste börja om från början för så här blev det inte lika snyggt. Det enda positiva är att jag blev lite sur och la koftan på sidan en stund och fäste trådar på restgarnsvästen istället.


Nu ska jag gå och sätta mej i soffan och fortsätta. Har inte bestämt om det blir kofta eller väst ikväll.

 Ha det gott!!

Av Astrid - 2 maj 2009 18:22

Vi har haft en härlig dag idag med. Först var vi, gubben och jag, på stan och handlade både nyttigt och onyttigt. Jag investerade i en kikare att titta på fåglar i. Gubben handlade kläder.


Sen åkte vi till mina föräldrar, de är i stugan. Där satt vi i solen och gonade oss hela dan och såg snöfläckarna smälta och grannens grabbar bli mer och mer rosa....


Jag har den senaste tiden haft vissa problem att lämna kommentarer hos de bloggar jag brukar läsa. När jag skrivit en, i mitt tycke trevlig kommentar, så tar inte servern emot den. Jag har trott att det är mottagar-servrarna det varit fel på, men senast hittade jag ett ställe att trycka på där förklaringen fanns... :-(  Den servern ville påstå att vi har nåt virus el dy nånstans på vår ip-adress. Mina tekniker säger att vi ska klara oss för vi har trådlöst nätverk och virus ska inte kunna ta sej genom routern, men tydligen så stämmer inte det. Måste nu gå på jakt efter ett nytt virusprogram.


Sköt om er!!

Ovido - Quiz & Flashcards