Alla inlägg den 29 september 2010

Av Astrid - 29 september 2010 12:08

Jag borde berätta för er om den fantastiska resan vi gjort till London. Hur kul vi hade, hur mycket vi såg, åt och gjorde... Men jag skyller på datorn, den här gamla skruttiga vågar jag inte lägga in några bilder på så det känns meningslöst på nåt vis att skriva om - men åk till London om ni kan!! Det var jättekul, särskilt som man kan ta sej fram själv, man behärskar språket hjälpligt och det finns massor att se. Dessutom bodde vi bra på Svenska Sjömanskyrkan och hade trevligt ressällskap. Jag hoppas på att få åka fler gånger och rekommenderar resan varmt. (Det är första gången jag är utomlands sen jag var tonåring, så jag har inte så mycket att jämföra med, kan man väl säga... :)  )

Bilder ska komma när jag får tillgång till annan dator.


Må gott!!

Av Astrid - 29 september 2010 11:57

Jag tycker inte om att vara sjuk, jag kan inte bestämma mej om det är jag som är fjantig eller om jag ÄR sjuk...

Just nu går en ordentlig förkylning i arbetslaget. Ribban lades vid att man inte behöver vara hemma ens om man har bihåleinflammation och lunginflammation samtidigt (chefen jobbade ändå!), så när jag började snörvla i slutet av förra veckan brydde jag mej inte. Natten mot söndag fick jag hålla i mej i madrassen för världen snurrade runt så jag höll på ramla ur sängen... Yrseln släpade med sej illamående, men det släppte under dan. I måndags var jag hemma för jag tänkte att de minsta barnen skulle slippa smittan (då var jag rätt hostig) men igår gick jag trots att hela världen gungade. Jag tänkte att det skulle ge sej rätt snabbt, men icke då - jag mådde däremot illa hela dan och gick hem efter eftermiddagsfikat. Idag är jag hemma igen - tänker att man ska kunna gå över golvet utan att det ska gunga? Har nog snuva som trycker mot balansnerven el dy... Fast eg är jag nog bara fånig. Nog hade jag kunnat jobba, jag kan ju skriva det här? Vi skulle ut på cykelutflykt med juniorerna... (Det finns ju hjälm?)   

Av Astrid - 29 september 2010 11:32

Jag har fått en "award"!! TACK, tack snälla Snögumman! På grund av resa och jobb har den inte blivit visad här än,men nu kommer den:

  


Trevlig va? Den ska eg skickas vidare till sju andra, och Snögumman är ju självklar returadress - hon är fortfarande riktigt engagerad i sitt bloggande och har många spännande projekt på gång. jag önskar dej lycka till med ditt nya boende mm! Sen blir det svårt, awarderna snurrar så fort numer så den här har säkert varit hos de flesta, men de bloggar jag läser ska få den:

Evas

Mia stickar

Rosenvante

Fröken Fräken

Astrids handarbeten


Den sista får någon annan ev läsare ta åt sej     Så skulle det vara sju avslöjanden om  mej oxå. Det är också svårt, ni vet väl allt om mej numer?

1. Jag har en stor svaghet för godis - allt som är sött vill jag ha!

2. Jag gråter lätt, alldeles för lätt. Ofta är det barn som får mina tårar att rinna, men lidande av alla slag har samma effekt.

3. Det här med "moderiktigt" har jag svårt med. Kläder ska vara bekväma, varma och roliga.

4. Smink använder jag aldrig.

5. Jag är kristen, arbetar just nu åt Svenska kyrkan och ska försöka att alltid gå i Hans fotspår.

6. Symaskinen står i ett hörn och samlar damm och dåligt samvete. Projekt finns, men...

7. Jag tappar ofta namn och ord när jag behöver dem. Tidig Alzheimer eller dåliga gener?


Så, det var det. Ha det gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards