Alla inlägg den 30 september 2010

Av Astrid - 30 september 2010 19:58

Idag har jag utmanat min gamla trötta dator... jag har lagt in lite bilder! men jag vågade inte ta Londonbilderna, jag är rädd de försvinner.


Kolla hur vackert vi har haft i Lycksele den sista veckan! För en gångs skull fick jag med mej kameran när jag gick ut med vovven.

Här kommer man ner genom tallskogen till Umeälven.


 Det var absolut spegelblankt på älven...


          

På andra sidan är stan.


Och här är kyrkan sedd över älven

  

Festligt att det kan va så vackert!


Av Astrid - 30 september 2010 19:22

Jag har fått ett sockgarnspaket, från stickameras sockgarnsbyte. Ett perfekt paket till mej!! Kolla färgen på Drops Delight:

Susanne kunde inte ha valt bättre!! TACK! Värmeljusen som också var med kom inte med på bild - de ligger redan i ljuslyktorna och väntar på att få brinna. Visste du Susanne att jag älskar att elda ljus? Om jag fick skulle jag ha ett i varje hörn av huset, men det går ju inte, de ska ju helst vara inom uppsikt...   


När vi var i London släpade jag med mej gubben på äventyr. Vi gick på London aquarium och såg alla fiskar, och sen gick vi lite vilse innan vi hittade en gata, Lower Marsh, där jag visste att det skulle finnas en garnaffär.... Gatan var en väl använd marknadsgata med massor av lustiga ting, en bra lunchrestaurang, och en liten rörig garnaffär - "I Knit London". Det finns säkert finare, bättre och enklare att hitta-garnaffärer i London, men den här hittade vi. Priserna som stod på hyllan stämde dock inte så det här är bland det dyraste sockgarn jag nånsin köpt. Men med tanke på att det var gubben som valde färgen så är jag nöjd!

  

Cherry Tree Hill - ska antagligen bli sockar, Drops Delight kanske räcker till en sjal?


  

Ovido - Quiz & Flashcards