Alla inlägg den 3 december 2008

Av Astrid - 3 december 2008 18:37

Har det tänkt snöa ända fram till jul? Inte för att jag klagar - jag gillar som bekant snön - men E4:an blir lite moddig och det är lite jobbigt att gå på promenad. (Nä, jag går inte efter E4:an, utan oftast på gångvägarna här i Kåge  :-)  ) Idag har det snöat nästan en decimeter och sen regnat på eftermiddan... Visst hade vi bestämt att det inte skulle komma nåt regn förrän i vår?  Den enda fördelen med att det blev milt nu är att isen i bakfälgarna på bilen har tinat bort så bilen går att köra mer än 70 igen utan att vibrera...  :)


Nu ska jag gå och hänga upp min nyinköpta ljuskedja med änglar. Om ni vill kan jag ta en bild när jag är klar (om det blir bra).


Ha det gott!!!

Av Astrid - 3 december 2008 18:29

Jag är klar!! Novembersockorna blev klara i början av veckan, och här kommer en bild. Jag har använt Nalle Colori från Novita, ett garn som kom till mej via "garn och te-bytet" i våras. Jag kan rekommendera garnet, om du får tag i det, mitt nystan kom från Åland  :)  Stickorna jag använde var mina trästickor från knitpicks, kul och vackra. Tänk att man blivit sån prylgam med tiden!!


Nu är mitt "stora" problem att hitta ett nytt projekt. Garn har jag, den senaste beställningen från Garnhärvan innehöll bl a ett antal otroligt vackra härvor av mitt favvo-garn Zitron Trekking Handart. Och i övrigt finns många tänkbara projekt i garnkorgen, frågan är bara vilket som är minst onödigt...   :)

Ovido - Quiz & Flashcards