Alla inlägg den 9 december 2008

Av Astrid - 9 december 2008 20:11

Om ni undrar varför jag gör flera inlägg på samma dag ibland, så beror det bland annat på att jag inte kan se att det går att skriva mellan bilderna utan de hamnar antingen överst eller nederst i den här sortens blogg. Å andra sidan finns här ingen reklam.


Ikväll sitter jag i soffan och bloggar och lyssnar på hockey. Om jag blir klar ska jag ta itu med mina decembersockor ( jag lyckas inte lära mej vad de heter), mönstret är riktigt kul. Mitt enda sällskap är en påse popcorn (H sitter där uppe och ser hockey på datorn, han har mer att äta) och radion. Ganska lugnt och skönt med andra ord.


Imorgon har jag det tidiga skiftet, så jag måste försöka komma i säng i tid i kväll. Sen ska jag gå på stan och fika med E. Egentligen skulle jag behöva köpa julklappar med (jag har bara köpt en än) men jag vet inte vad jag ska köpa och då är det ju liten idé att gå på stan. På torsdag är det lucia på vår förskola.


Höres!!

Av Astrid - 9 december 2008 20:07

Den här amaryllisen den är min. Jag räddade den från en låda med förväxta torr-lökar på ÖB, den enda som såg hyfsad ut. Men det var synd om de andra med så hade jag haft råd hade jag väl köpt alla (de var på halva priset, 17:- betalade jag) Som tur var stod gubben och hoppade, han ville gå vidare, så det blev bara en...

Av Astrid - 9 december 2008 19:59

Nu ska jag skryta lite. Inte om mej själv, för en gångs skull, utan över gubben. Kolla vilka underverk han har "gjort" med fjolårets amaryllislökar!! Den på bilden är vit, och har två stänglar. Den knopp som nu öppnat sej innehåller sex klockor....  :D


Den andra löken är röd, ev strimmig. Det är inte så lätt att minnas... Sen har vi en mikro-liten lök med knopp, en av lökarna har delat sej men vilken kan man inte veta förrän den lilla blommar. Spännande!


Jag lejde den äldre av grabbarna till att fota. Oj, vilken aktivitet det vart! Det skulle arrangeras lampor, fixas bakgrund och donas i datorn. Men resultatet blev rätt bra...  :)

Ovido - Quiz & Flashcards