Alla inlägg den 8 december 2008

Av Astrid - 8 december 2008 20:09

Egentligen hade jag tänkt att hoppa över decembersockorna, det finns väl annat att sticka än sockar? Men så hade jag ju beställt mer av Zitron Trekking Handart-garnet och varför inte sticka mer sockar? Kanske kan kusinerna behöva ett par i julklapp (om jag hinner färdigt). Färgen var i allafall omöjlig att låta bli att köpa så ...

Av Astrid - 8 december 2008 19:48

Så har jag kört iväg G från datorn så att jag kan skriva igen... Fast ärligt talat så har jag inte haft ork till att bråka om datorn utan istället försökt leva som om det ska bli en jul i år med :)  .  Jag har inte köpt några julklappar än men jag har faktiskt lagat mat FYRA gånger den här helgen, plus idag måndag. Grabbarna har inte behövt äta halvfabrikat på ett par dar nu... men jag lovar ingen fortsättning. Det blir en bonus även framöver.

I fredags fick dom köttfärspaj, i lördags ugnsstekt lax och hemodlad potatis, till frukost söndag risgrynsgröt och till middag igår kycklinggryta med curry. Dessutom har de fått skink-lasagne med basilikasås idag. Inte klokt vad huslig man kan va´ :)  . Disken får nån annan ta hand om. 


Sen var vi på "Musik i Advent" i går kväll. Det är en tradition som EFS i Skellefteå bjuder på, i år för 35:e året. EFS-körerna sjunger och ibland, som i år, är även Trinity där. Jag har en gammal skol-kompis som jag vet har varit med i Trinity, men hon har inte varit med när jag har haft tillfälle att höra dem. Tror jag. Igår satt jag och spanade och kom till min fasa på att det är inte säkert att jag känner igen henne, så länge sen är det vi sågs.... Tänk om hon var där och jag inte såg det!! Jag vet inte var hon finns idag, och inte vad hon sysslar med. Och jag skäms över att jag inte lyckats hålla kontakten.


Jo, förresten, jag har hängt upp änglarna. De hamnade i trappan och det var inte lätt att fota dem (men det hör väl till änglarnas natur?). I verkligheten blev det riktigt vackert, de lyser upp vår vardag och guidar oss mot jul... 




Ovido - Quiz & Flashcards