Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Redovisning :-)

Av Astrid - 18 november 2009 20:42

Ska försöka visa vad jag haft på stickorna den senaste tiden. Jag är ingen mäster-fotograf, men jag tror att det syns vad jag gjort... Glad


  


Denna stickade jag av Superwash Safir, det gick åt nästan två nystan. Mönstret är ur Johanna Wallins "Sticka småvarmt", och jag är riktigt nöjd. Jag ska göra flera.


Åsså Sjalen:

  



Så här blev den när den är klar. Jag tycker inte att det gör nåt att kanten är i en annan färg, kanske det t o m höjer? Särskilt stor är den inte, men jag tror att den kommer att värma de axlar som bär den.


På tal om axlar - här kommer ett fantastiskt kort (som jag tagit själv) Skrattande Skrattande Skrattande


  


Snyggt va? Slå det den som kan!! Skulle inte satt hit det om jag liknat mej själv, men det tycker iaf jag att jag inte gör. Ser ut så där alltså... Men ni förstod förståss på en gång att det var halskragen ni skulle se på, inte mej... Den är också stickad ur Johannas bok, men här är garnet ett merinogarn som jag inte minns namnet på (det orangea) och "Baby ull" från Asa Gjestal. Storleken passar eg inte mej, den borde ha varit ett nr större, men det strulade en del när jag skulle börja på denna krage, så när jag kom till ökningarna upptäckte jag att jag gjort den minsta storleken.. Jaja, det mesta ordnar sej... Glad


Nu ska jag ut på Facebook. Brorsan har lurat mej dit, och en arbetskamrat tipsade om att man kan ha farm där. Livsfarligt! Jag fastnar ju i sånt där och det tar så mycket tid. Nu måste jag ju mjölka korna och skörda åkrarna varje dag... Skrattande  Ha det gott!!

 
 
Rosenvange

Rosenvange

21 november 2009 19:01

Hej Astrid.
Fick gå tillbaka lite för att hitta din adress, men nu ligger du i min blogglista, ordning och reda du vet.
Kul att få se vad du gjort också. Jag har också boken och det blir nästan så att man bara tittar och tänker att den ska jag göra och den ska jag göra osv. Så det är kul att se att nån verkligen gör nått också.
Du har hursom helst vunnit ett paket vid mig.
Grattis

http://rosenvante.blogspot.com

 
Eva S

Eva S

22 november 2009 21:32

Ha,ha,ha. ;) Facebook ja. Har också hamnat där men det där med att mjölka så o skörda är inte min grej. Finns nog andra spel som jag kan fastna på. Om inte annat så för att förbättra mina egna resultat.
Sjalen blev fin.
Må gott

http://www.eva.sundstrom.st

 
Mia

Mia

24 november 2009 08:49

Så fin mössan blev, önskar att jag passade i mössa och kunde ha lite roliga varianter! Sjalen ser också jättefin ut!

http://miastickar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards