Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Astrid - 3 februari 2009 18:10

Fast så vanlig har den kanske inte varit. Gubben har varit på kurs i stan idag och var kompledig igår, så helgen blev liksom lite längre även om jag jobbade igår.


På jobbet har de magsjuka, eller ett par stycken har det och vi förväntar oss fler...  :S   Några är dessutom ordentligt förkylda och de få barn som är där snorar litervis. Men vi som är där har lugnt och trevligt och ryms att leka.


Jag har läst ut "En flicka som kallas Alice" av Kristin Hannah. Det var en oförarglig, medryckande och lite intressant bok. När man saknar personerna i boken efter att ha läst ut den - då kan man väl påstå att den är bra? Och den är intressant skriven, hon måste kunna en del om barn Hannah, för styckena där man får läsa Alices egna reflektioner känns "riktiga". Sen hör det till att när det handlar om barn och djur blir jag ju så gråtmild, så innan boken var slut hade jag gråtit floder....  Sen ska jag ta mej an "Brisingr" tror jag.

Ovido - Quiz & Flashcards