Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Astrid - 15 februari 2009 12:19

Ytterligare ett par sockar är klara. Och dessa blev alldeles för små åt mej så de har jag (eller H rättare sagt) givit bort. Men fina blev de. Den här gången följde jag mönstret vad gäller antal maskor och insåg när jag gjort skaftet att det inte var nån idé att sticka en stl 39:s fot på det lilla skaftet.... :)


Mönstret blev ingen favorit för mej så jag kommer nog inte att göra fler, men garnet var trevligt. Det följde med i sockgarnspaketet jag köpte från Garnhärvan och heter Cash Sock från Gepard. Mjukt och skönt, men tunt och drygt. Jag har kvar två likadana nystan, fast bruna, och nästan ett helt nystan rosa, så jag funderar på mönsterstickade vantar kanske... Såna med runda blommor på som Rosenvante gjort vore kanske nåt...

Av Astrid - 15 februari 2009 12:07

Mina Ginnysocks är klara. Garnet, Fortissima Socka Mexico Color från Schoeller + Stahl (oj så långt!), är fantastiskt kul att sticka i. Färgerna passar mej också, även om jag inte brukar välja rosa först. Mönstret är enkelt och jag kommer nog att använda det fler gånger. Som vanligt har jag inte följt det till punkt och pricka, men sockarna blev bra, bara lite små åt mej (är jag för lat eller, eftersom sockarna oftast blir för små?).


Stickorna på bilden är de som jag använt. Det är Harmony Wood nr 3 och de är trevliga att sticka med. Men jag vill inte göra mer avancerat mönster än så här med dem, de känns lite mjuka och jag stickar nog lite hårt. Det vore synd att knäcka dem...  :)

Av Astrid - 15 februari 2009 11:34

Jag har fått en utmärkelse av Trollmormor! Tack! 


Till denna hör en utmaning; att lista fem saker som jag inte kan vara utan.  Hmm, få se, det måste bli

1. Min familj; gubbe och grabbar.

2. Släkten

3. Vovven

4. Djur och skog

5. Godis


Sen ska man förståss skicka utmärkelsen  vidare. Jag skickar den till Eva, Astrid och Emma, förutsatt att jag klarar av att meddela dem på deras bloggar... :)

Ovido - Quiz & Flashcards