Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Astrid - 7 februari 2009 18:28

Jag har blivit utmanad av Astrid:


  • Gå in i mappen mina bilder (ev. Bilder för dem med OS X eller din egen personliga bildmapp)
  • Gå till den sjätte mappen (ev. den sjätte mappen igen)
  • Välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
  • Visa bilden på bloggen och skriv något om den .
  • Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
  • Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade
  •  Jag börjar med att utmana

    Grethe Kristin

     och en ny bekantskap i bloggvärlden, nämligen Kickan.

    Sen ger jag en utmaning till Trollmormor.


    Min bild föreställer lagårn som står utmed mina föräldrars sommarhus. Här tillbringade jag och mina bröder alla våra somrar som barn. En del jular med. Kortet är taget en härlig vinterdag ifjol när brorsan var hemma och vi gjorde en tur dit ut. Kolla istapparna! Fotografen är nog H.




    Av Astrid - 7 februari 2009 10:32

    Oj, oj, oj vad det snöar! Idag med, men i Torsdags var det värst. Och en annan är ju så dum att man far till jobbet i alla fall....  :)  I torsdags snöade det och blåste riktigt hela dagen. De två decimeter snö som SMHI hotat med blev närmare fyra, på sina ställen ännu mer! Plogkanterna är idag runt en meter och på sina ställen två meter!! Det är mycket och jobbigt att ta sej fram men rätt kul med.  :) Det är mer jul-känsla ute nu än det var i december.


    På fredagen gick snön över däcken på min bil på vår parkering, den var naturligtvis inte plogad sen torsdag mitt på dan. På förskolan hade det drevat mot baksidan, dörrarna gick inte att öppna för drivan gick upp under fönstret. Och sen hade vi -16 så ingen var särskilt intresserad av att skotta.  Magsjukan som härjar gjorde dessutom att manskapet var decimerat så det var inga problem att vara inne.


    Hemma behöver jag ju inte skotta mej mer än ut och framför garagedörren, vi hyr ju av allmännyttan, så det har blivit en del stickat. Ginny-sockorna är en och en halv klar och av februarisockorna är den första snart klar.

    Idag ska vi städa och handla. Imorgon firar vi födelsedag.


    Ha det gott!

    Ovido - Quiz & Flashcards