Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Astrid - 3 juli 2009 21:12

Tyvärr så höll inte värmen i sej för alltid, nu är den över för den här gången. De hotar med ner mot tio grader till veckan. Det är kanske straffet för att jag klagat lite?? Eller för att jag nu har semester? Man kan ju inte få allt (både ledighet och värme) på en gång...


Jag har i alla fall rivstartat min semester (jag jobbade till ett och sen - SEMESTER) med att ta med mamma på en konstrunda i Skellefteå Kommun. Rundan ordnas av någon, jag vet faktiskt inte av vem, men ett antal lokala konstnärer är med och öppnar sina ateljeer för visning. Det är textilkonst, keramik, skinn, knivslöjd och glas och de har öppet hela helgen. Man orkar inte besöka alla på samma dag, dessutom blir det en bit att åka, men vi tog oss tid att titta in hos sex stycken, ungefär hälften. Intressantast av dessa tycker jag glaskonsten i Gärde var, hon hade gjort fina grejjor, bl a en vas som heter "Vinterfjäll" som numera kan skådas hos mej  :). Och i Bjuröklubb finns en keramiker som jag också handlade av, men jag hade inte råd med mer än en mugg... De kan ta betalt.


Sen passade jag på att visa mor hur det går till att söka och hitta en geocache. Ute på vackra Bjuröklubb. Synd att vi var lite hungriga och trötta då, där skulle man ha fått stanna och haft fika med sej.


Imorgon blir det antagligen Stadsfest och kanske någon karusell, och på söndag Lycksele. Härligt med semester!!!


Sköt om Er!!

Ovido - Quiz & Flashcards