Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Astrid - 17 juli 2009 17:29

Så gick en dag än från vår tid....  Hade tänkt hälsa på bror K med familj som anlänt till sin stuga, men de ville inte ha besök, de hade fullt bestyr med annat. Storebror  M har varit på besök hos mamma och pappa, så honom har jag träffat både en och två gånger, men å andra sidan är det två år sen sist. Bror K får vi väl besöka sen då.


Istället lurade jag gubben och G att följa med ut på cachingtur. Vi var ju tvungna att hitta på nåt annat att göra... :) Två luriga cachar blev det, i stenig terräng och åskregn, men som belöning gick vi på konditori och fikade. :D Vovven tycker inte om att leta cacher längre, men han hittade en ekorre att jaga och var därmed nöjd han med.


Igår var jag, H, bror M och pappa till Långträsk, pappas hemställe. Det är lite väl långt att åka, det tar drygt en timme med bilen och är bara skog, skog och lite skog, men väl där träffade vi faster och fick se hemgården. Faster berikar också med historier och minnen från forna dagar, sånt som pappa låtit bli att berätta. Och sen får man dåligt samvete för att man inte håller kontakten med släkten så som man skulle.... :S  Men det är ändå värt att åka.


Imorgon blir det nog Strandholm.


Jo, jag kanske ska berätta att de ringde idag från Lycksele och beklagade att det inte var jag som fick jobbet...  Men det hade jag eg räknat ut för länge sen, eftersom de annars skulle ha ringt i början av veckan. Eller räknas fredag som början av veckan? Nå, det blir bra det, för då bor jag kvar här med G och han får börja gymnasiet i lugn och ro. Kanske var det onödigt att jag köpt den lilla lägenheten åt H, men han verkar nöjd med att kunna flytta. Jag måste dock hitta en billigare lägenhet nånstans här i stan, men det är ingen panik. Det löser sej nog det med.


Sköt om er!!

Ovido - Quiz & Flashcards