Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Astrid - 22 juli 2009 22:07

Idag har vi varit och hälsat på bror K. Trevligt men många flugor (varför känns detta gissel så stort i år?) och lite kallt. God mat och trevlig samvaro överglänser dock det mesta. På kvällen åkte vi in till stan och såg "Harry Potter" på bio.


Igår var vi till Haparanda och gick på IKEA. Hur kan detta vara så exotiskt? Tänk vad folk (inkl oss) handlar! Behövs verkligen alla prylar? Eller kan det vara så att loppisarna ökar i samma takt som billighetsaffärerna?  Men märk väl - jag gillar både loppis och billiga affärer!! Vi handlade fulla bilen (fem fullstora människor i en bil, även om det är en kombi, gör att det inte blir så överdrivet handlat) till H:s flytt och sen gick vi på den enorma godisaffären. Där är det inte särskilt billigt, men ändå  :D


Vi har hunnit vara några dagar i Strandholm med. Och jag har två par nya sockar på stickorna... förutom alla ufos...


Nu har jag bara en och en halv vecka kvar av semestern - paniken över att ledigheten snart är slut närmar sej. Men än ska jag vara ledig ett tag till...  :)


Sköt om er!!

Av Astrid - 22 juli 2009 22:00

Jag har läst ut en bok av Sara Lidman, Regnspiran. Hittade den på loppis och yänkte att det är min chans att stifta närmare bekantskap med en västerbottensförfattare. Jag kan inte säga att boken är dålig, jag var tvungen läsa vidare för att se hur det gick, men den var tragisk och tung. Allt elände som kan ske drabbades de av. Och jag är inte riktigt i fas med såna historier just nu, ska välja nåt positivt nästa gång. Men samtidigt är boken en bra ingång till Saras författarskap, tror jag, iom att den är ensam, dvs inte ingår i nån serie. En vacker dag ska jag angripa fler av hennes verk, och kanske nåt av Torgny Lindgren... Honom har jag visserligen läst för länge sen, men begrep inte vitsen då. Han ska få en chans till så småningom...

Av Astrid - 22 juli 2009 21:54

Var ute en eftermiddag och fotade vår uteplats. När man bor som vi har man inte mycket att skryta över när det gäller trädgård, men jag tycker att vi utnyttjat vår "plätt" rätt bra. Att det sen är rätt skuggigt på vår uteplats och det alltså måste vara varmt (och helst myggfritt) för att man ska vilja utnyttja den behöver vi inte komma ihåg nu.


Pelargonerna som står mot grannens staket är drygt en meter höga och kommer från nåt växthus i Lycksele. En arbetskompis som gubben har hade inte plats för dem längre. Fuchsian som står mot väggen kommer från samma ställe....  :)   Sen står där en trollhassel också.

Ovido - Quiz & Flashcards