Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Uppdatering

Av Astrid - 25 februari 2010 19:11

Det är en mindre strid om datorn här hemma. Eller; det är inte alltid (eg rätt sällan) som den är ledig när jag skulle vilja använda den. Därav de få inläggen just nu. Men här kommer ett:


Min motionssatsning har legat nere den senaste veckan. Det kan bero på att vi har haft rätt kallt? Jag har ingen lust att gå ut när det är mer än 20 minusgrader, och flera kvällar har det varit -25. I dag stod vår termometer dock på -10 och solen sken, så idag har jag varit ute och traskat. Och nu har vi ju snart gjort bort februari så då ska det väl bara bli bättre?


På stickfronten är det inget nytt, bara närmare sluten. Sjalen har ett par varv kvar och koftan har bara halsringningen fram och ärmarna kvar! Hihi, sen får jag hitta på nåt nytt.


Jag väntar med spänning på mitt "garn och te"-paket. Igår fick jag ett tack-brev från Tove som jag skickat mitt paket till, ett riktigt brev, med frimärke ni vet. Hur länge sen var det inte man fick ett sånt? (julkort räknas inte). Tove verkade nöjd med mitt paket, och det var kul. Hon ville inte ha blått garn, och då blev jag lite ställd...   Alla garner som jag tycker är fina är det blått i... men jag hittade ett som gick i orangea toner och det passade tydligen. Tur vi är olika!!   


Förra onsdagen började jag på ett nygammalt livsprojekt: jag försöker lära mej teckenspråk. När jag var tonåring gick jag och mammma en kurs, och sen har jag gått några kurser med jobbet - fast då var det "tecken till stöd" för barn som har svårt med talet. Nu har jag hittat en fortsättningskurs med samma lärare som jag haft tidigare och jag förväntar mej stora framgångar... skämt åsido, det är bara kul att utmana hjärnan och kul att kanske kunna komunicera med annat än tal.

Jag har också anmält mej till "sockgarnsbyte". Det tror jag passar mej perfekt! Meddelande om kompis kommer i dagarna.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards