Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Astrid - 14 mars 2010 15:40

Vi är inne i istapparnas tid. De hänger på takkanten och glittrar i solskenet, innan de plötsligt ramlar ner..


Sportlovet är slut, och nu börjar allvaret om igen. Pojkarna har varit till mycket hjälp, de har skött vovven hela veckan. Ja, G har dragit det tyngsta "hund-lasset" eftersom han bor här, men H har vovven i eftermiddag tills morfar hämtar ikväll.. ett evigt pusslande. Vilken tur att det inte är ett barn vi pratar om!


Vi har haft en trevlig och skön helg, igår var gubben och jag till Strandholm. H stannade med vovven hos farfars, för vi hade räknat ut att det skulle vara för mycket snö där för en tax (Och H ville umgås med farfars). Och det var det. Jag skojar inte - snön räcker till midjan! Skotern startade och gick faktiskt rätt bra ovanpå snön men man får inte stanna på fel ställe... När gubben skjutsat mej ner till Kullen (där vår stuga/lada står), och jag klev av skotern så var det rakt ut i midje-djup lössnö   . Gubben körde upp skotern och tog ut traktorn för att skotta framför garaget, och jag tänkte att om jag skulle bli kvar där vid ladan så skulle det bli lite kritiskt. Jag hade en spade, nyckel till ladan (som innehåller en kamin och sängar bl a, samt kaffepulver och en nödsoppa   ) och sju tändstickor... Vädret var härligt och jag skottade fram grillen (tog bort snön som låg på) men bestämde mej för att elda i eldkorgen vid dasset istället, det var närmare till veden där. Då var det bara det där med att få upp eld med "bara" sju tändstickor, snöig ved och en lite envis vind. Det gick. Med sista stickan...    Sen fick vi middag hos farfars.


Min gröna sjal är klar men inte bockad än. Kameran har semester fortfarande, så inga bilder finns. (Den står här vid datorn och tjurar för att ingen kommer ihåg att använda den). Koftan är utan ärmar än, jag måste bestämma om jag ska sticka dem uppifrån eller nerifrån...? Eftersom jag inte har nåt mönster är frågan vilket som är enklast för att få dem att passa de övriga bitarna... Just nu lutar det åt att börja överst.


Nu plingar micron och säger att middan är klar. Härligt! Det bli lasagne, tillverkad för ett par helger sen, uppvärmd just nu. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards