Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Astrid - 20 mars 2010 18:15

Kan inte låta bli att visa en liten tjuv-kik på min kofta.



Det här är början på ärmarna. Jag är mycket nöjd med färgen, men det är lite spännande eftersom jag inte har nåt mönster utan fuskar med ett till ett helt annat garn...  

Av Astrid - 20 mars 2010 18:02

Jag har fått Paket!! Tänk att det är lika roligt varje gång, trots att man "beställer" paketen...


 Och ser ni vilket härligt paket! Två nystan Fabel och en härva Laxsjögarn, färgen heter "blåbär och mjölk". Att sen Riesen är en av mina favvo-godisar gör inte saken sämre      TACK Johanna


Jag har redan börjat sticka sockar av Fabel-nystanen. Det blir ett par "Sunday swing" som jag nog tänker ge bort... har en "nästan"-beställning, dvs hon har sagt att jag alltid kan sticka åt henne... Av Laxsjö-garnet ska det nog bli något åt mej själv. Jag gillar färgen, den var som gjord åt mej, precis som kvaliteten. Och jag saknar ett par tjockare sockar, så det kanske blir ett par sen. Om jag inte gör nåt annat...   


Tillägg: Förlåt, men i mitt fina paket var också fyra söta stickmarkörer. De har jag lagt i min lilla låda för att inte tappa bort dem, och för att hitta dem när jag behöver dem, så därför kom de inte med på bild. Tack igen, Johanna!

Ovido - Quiz & Flashcards