Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Astrid - 29 mars 2010 20:52

Eftersom det alltid snöar (?) så hinner jag sticka en del. Fast det var inte sant - att det är för att det snöar som jag hinner sticka - jag är alltid så trött att jag inte orkar göra annat än sticka. På gott och ont.


Nå, jag har gjort klart ett par "Sunday Swing" till. Och givit bort dem. Men jag tog kort före den här gången och så här ser de ut:


  

Garnet är det Drops Fabel som jag fick i sockgarnsbytet häromsistens och sockarna passade sin mottagare precis. Fabel kan nog bli ett nytt favvo-garn, det var kul att sticka i. Jag har två nystan till i en annan färg - de ska jag ha själv, tror jag.


Ha det gott!!

Av Astrid - 29 mars 2010 20:40

Hela världen är vit. Fullständigt vit. Nästan outhärdligt vit. Emellanåt inbillar jag mej att vi bor i en gigantisk gräddtårta där villataken är strössel och de högre husen är garnering....    


Jag skojar inte - vi har så mycket snö nu att alla rekord är slagna. Plogkanterna är minst en och en halv meter höga och snöhögen här utanför är säkert fyra meter hög (att traktorn når upp?). Och tio meter bred. När man kör på vägen ser man bara mössorna på dem som går på cykelvägen. Om man går på cykelvägen ser man knappt taket på bilarna som kör förbi. Många villaägare ser inte längre ut genom fönstren. Vi är lite less.... På förskolan går drivorna (som underst innehåller julhelgens snö från taket) upp till taket.  Håhåjaja.  



Ovido - Quiz & Flashcards