Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Deppigt? Näe, orkar inte... :)

Av Astrid - 17 december 2008 19:42

Så sitter jag här igen, för femtielfte gången denna höst / vinter och näsan rinner, halsen kliar och ögonlocken vill bara falla igen. Tur att det blir jullov på fredag!!!!  Jag ska visserligen jobba den 29:e, men annars är jag ledig till den 5:e januari. Oj, så skönt!!!!


Men all vår fina snö har tinat bort. En annan anledning att deppa ihop. Nu är det  isglegga vart man går och jag borde investera i ett par broddar. Plogkanterna runt vår gård är dock nästan 2 meter höga och på dagisgården gick det att vara idag, det gick att gräva lite och åka "skrana" (eller heter det madrass?). Tyvärr är det nog värre imorgon, särskilt om det nu fryser åt.


Jag skulle ha varit och tränat idag, men jag iddes inte. Jag ids inte ens deppa över väder, snuva och oköpta julklappar. Igår somnade jag vid 21-tiden, det blir nog så ikväll med. Men vaddå, det blir snart ljusare ute och snön ska liks tina bort innan sommar´n och innan vi ska gradera nästa gång hinner jag träna mer. Nu ska jag slå på tv:n och ta fram stickningen, kanske tända ett par ljus och ladda inför imorgon. Sista dagen innan jul för många av barnen på förskolan.


Ha det gott!!!

 
 
Johanna

Johanna

17 december 2008 21:48

Hej! Vill bara skriva här också och tacka för utmärkelsen som vår blogg fick av dig, och de fina uppmuntrande orden. Tack igen!

http://jourhem.bloggagratis.se

 
Fröken fräken

Fröken fräken

21 december 2008 13:36

Tack för utmärkelsen! Så glad jag blev!

http://www.frokenf.blogspot.com

 
Eva S

Eva S

22 december 2008 16:08

Vill önska dig en fin jul. Undrar om den blir vit. Här är ju all snö borta igen så det blir nog som det brukar.
Må gott

http://www.eva.sundstrom.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards