Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Egentligen

Av Astrid - 8 juli 2009 09:33

Egentligen skulle jag skriva massor med positiva inlägg nu när jag är ledig.


Egentligen skulle jag ha så mycket kul att göra att jag inte har tid att sitta framför datorn.


Egentligen ska solen lysa och jag gå i sommarkläder och mysa bland glada, lediga människor.


Egentligen ska jag inte klaga. Men igår var det lite tyngre än annars. Kanske beror det på att livet just nu är mitt i en vändpunkt, jag vet inte hur mitt liv ser ut om en månad. Flytta? Nytt jobb? Bo kvar här själv med grabbsen? Och gubben? Ja, jag har inte tänkt byta gubbe, inte alls, men om jag inte får jobbet i Lycksele så får han nog fortsätta pendla och Gud vet hur länge han orkar. Men om jag får jobbet, och det bestäms förhoppningsvis i veckan, så flyttar jag och grabbarna blir kvar.... Är inte säker på att den lösningen är bättre. Nå, jag har bestämt att det kommer att bli bra vilket som, och nu hänger det på `jobbet´.


Nedstämdheten beror också på att det bara regnar. Eller igår regnade det och var kallt (knappt tio grader), idag verkar det bli mulet och kallt.  :(  Gubben får semester nästa vecka, H är inte hemma och G sitter bara vid datorn och är trött. Mamma och pappa är borta och bröderna mina är inte hemma än. Och vovven är sur för att inte gubben är hemma...  Nu börjar det nästan vara komiskt mitt i bedrövelsen, visst?


Fördelarna med allt detta är att jag stickar en del och läser en hel del. Just nu är det Tomas Sjödin som står för läsupplevelserna. Jag har läst "När träden avlövas....", "Reservkraft" och "Den enklaste glädjen" så egentligen borde jag veta att ta vara på mitt liv, jag har inget att klaga över om man jämför. Just nu läser jag "Väder, vind och livets allvar" som Sjödin skrivit tillsammans med Martin Lönnebo. Allihop rekommenderas, men egentligen ska man inte ha bråttom när man läser dessa böcker. Det är en hel del att tänka på. Jag får nog läsa dem fler gånger för att få med allt....  :)


På en loppis för ett tag sen hittade jag en bok av Sara Lidman, "Regnspiran". Om jag läst nåt av henne förut så är det länge sen. Det ska bli spännande, hon är ju både klassisk och Västerbottning.


Förresten, för ett par dar sen fick jag ju två härliga stickböcker, som gjorda för mej. Det har jag ju glömt att berätta! Dels "Sticka Småvarmt" av Johanna Wallin och dels "Sock Innovation" av cookie a.  I sock-boken finns tips om hur man stickar vackra sockor som passar perfekt (?), dvs hur man anpassar mönstren efter foten, och där är också en bunt härliga mönster. I "Småvarmt" finns grundmönster på sockor, vantar, mössor mm och variationer på dem. Jag ska så småningom göra en "fusk-polo" (Johanna kallar det nåt annat) när jag har avslutat nåt av de just nu pågående projekten... om inte nåt nytt sock-projekt kommer före...  :)


På "Polly Jean" (juli månads sockmönster i Stickameras sockklubb) har jag kommit till tån på första sockan.


Sköt om er! Solen finns där bakom molnen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards