Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Rapport från en sömnig värld...

Av Astrid - 22 juli 2009 22:07

Idag har vi varit och hälsat på bror K. Trevligt men många flugor (varför känns detta gissel så stort i år?) och lite kallt. God mat och trevlig samvaro överglänser dock det mesta. På kvällen åkte vi in till stan och såg "Harry Potter" på bio.


Igår var vi till Haparanda och gick på IKEA. Hur kan detta vara så exotiskt? Tänk vad folk (inkl oss) handlar! Behövs verkligen alla prylar? Eller kan det vara så att loppisarna ökar i samma takt som billighetsaffärerna?  Men märk väl - jag gillar både loppis och billiga affärer!! Vi handlade fulla bilen (fem fullstora människor i en bil, även om det är en kombi, gör att det inte blir så överdrivet handlat) till H:s flytt och sen gick vi på den enorma godisaffären. Där är det inte särskilt billigt, men ändå  :D


Vi har hunnit vara några dagar i Strandholm med. Och jag har två par nya sockar på stickorna... förutom alla ufos...


Nu har jag bara en och en halv vecka kvar av semestern - paniken över att ledigheten snart är slut närmar sej. Men än ska jag vara ledig ett tag till...  :)


Sköt om er!!

 
 
Ingen bild

IL

26 juli 2009 13:55

Hej Astrid!
Jag lyckades komma ihåg din blogg och jag läser där att du inte fick jobbet i Lycksele.
Tråkigt för dig men roligt och bra för oss på Månen.
Här i stugan är det bara regn och regn idag så jag håller på att baka frallor just nu.
Ha en fortsatt skön semester, vi ses snart!
Kram Irene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards