Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Marknadshelg

Av Astrid - 9 mars 2010 16:46

I helgen har vi varit i Lycksele, i den fantastiskt fina Rostugan fick vi bo. Och "vi", det var både G och H och dessutom E. Härligt!! Men kameran hade jag glömt hemma. E och jag åkte tillsammans upp och vi surrade så jag glömde helt bort att äta godis och att svänga på rätt ställe...  H har varit på APU i Lycksele, hos Örjan på SR P4 Västerbotten, så han var redan där när vi kom. (Det är inte många praktikanter som har fått så mycket sänt i radio som H har fått, han har hörts nästan varje dag under de tre veckor han har varit där. T o m i nyheterna!!)


På lördagen gick vi på marknaden, Lycksele vintermarknad. Den är större än de som finns häromkring, men ändå inte jättestor, enligt de som vet. Vi köpte godis (fast det gjorde vi på dollar med) och en jacka åt G för en hundring...   Under tiden servade gubben bilen. Det var ett fantastiskt väder, solen stekte och vi var lite varmt klädda, men det gjorde inget. En god middag avslutade dagen innan vi slö-lyssnade på melodifestivalen i stugan (där finns ingen tv   ).


När söndagen kom hade vi bestämt att vi skulle vara ute och låta solen bränna oss samtidigt som vi skulle bränna korv. Men solen ville inte vara med, så vi fick elda i molnigt töväder. Snö rasade från alla tallar som står där, och från taket på stugan. Det var bara det att under takraset stod vår bil...  Man kan lungt säga att stämningen inte var så hög sen vi grävt fram bilen och konstaterat att vi nu behöver en ny framruta och en ny grill. Och när vi så skulle dricka choklad och grilla korven klar så började det blåsa mer och rasa mer från träden... Vi åkte hem, och G och jag åt middag hos morfars.


I stort var alltså helgen härlig, men den kunde ha slutat billigare. Å andra sidan var det bilen som var på fel ställe och ingen person, så det kanske var bra det.


 
 
GT!

GT!

10 mars 2010 15:48

förstår inte att du lyckats göra inlägg så ofta :) men det är bara kul.. lite roligt med bokstäver som namn, men anonymt kan man ju ha det ;) hoppas ni har det bra! Här smälter snön bort och all snö från taket ramlar ner mitt framför min dörr/bro..

http://pistasch.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards