Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Astrid - 4 mars 2009 20:32

Tänk att liknande händelser kan upplevas så olika beroende på vilken veckodag det är. Till exempel väder, en söndag är smågrått väder med lite snö ett härlidt väder, lämpligt för långsamma promenader. Men en måndag är samma väder bara grinigt. En trött hund känns dödssjuk på en tisdag men bara lite ur gängorna på en fredag...


Voffen har varit risig. Han hade problem med ett diskbråck för två år sen och sen vi flyttade till Kåge har han till och från sett lidande ut (vi har två våningar nu, och tydligen är det jobbigt för en tax att hoppa trappa). De sista veckorna har han inte legat i G:s säng som han brukar, han vill inte hoppa ner utan han har hållit sej på golvnivå. I helgen skrek han ibland när man tog i honom och ibland annars med, och i måndags kväll skrek han nästan varje gång man rörde honom. Natten mot tisdag sov han dåligt och jag fick nog. Jag stängde trappen för honom, utfärdade order till G (som har sportlov och hundvakt) att voffen skulle bäras upp och ner, och bara gå som han ville ute. När jag kom hem på tisdag hade vi en annan voffe (fast ändå samma), en glad och pigg en. Idag har vi varit till veterinären och hon klämde, tog röntgen-bilder på ryggen och skrev ut kortison. En sele inhandlades, så att han ska slippa halsbandets ev slit på nacken och jag beställde ett special-täcke, ett sk "back-on-track". Här ska det bli slut på lidandet minsann!! Vila ska han också, men jag vet av erfarenhet at det inte är så lätt, han är ju van att röras en hel del. Han tar sej redan friheter och hoppar upp i sängar och uppför trappen när vi inte är snabba nog... :)


Annars är det torsdag imorgon och inte alltför långt till helgen. Det känns nu som om jag ska överleva den här veckan med.

Ha det gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards