Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Astrid - 21 mars 2009 18:48

Det går lite tungt för Skellefteå AIK. Matchen i torsdags slutade snöpligt när Färjestad gjorde första målet i matchen med bara en halv minut kvar. Och inte gick det bättre idag, det blev hela sex mål i baken för AIK.  :(  Men det är bara att bryta ihop och komma igen, det är ny match på måndag och då ska AIK skrälla....  =)


För en annan  har livet gått rätt bra sista dagarna. Jag har kanske redan brutit ihop och kommit igen, men det löns väl knappast tro att det var sista gången. Vovven har inte blivit bättre trots kortison, men vi provar en kur till. Jag har fixat grind till trappen, undergörande täcke och sele, så det vore väl rackarn om han inte skulle bli bättre. Gubben har redan räknat ut honom eftersom han "är så gammal", men jag vet inte jag... Vovven kanske också kan överraska....


Idag har jag gjort en hel del, till allas förvåning. Jag har städat, diskat (visserligen i maskin men ändå), handlat, fixat grind, varit till kyrkan och kokat palt (nä, jag kokade inte palten i kyrkan, det gjorde jag hemma. Den blev god och uppskattad). Och följt hockeyn och stickat en häl. Funderat över nästa stickprojekt har jag också gjort och nu tänker jag kanske gå på konsert i kyrkan. Eller kanske det bara blir fika? Församlingen har haft grejjer hela dan (våfflor, hamburgare, middagsbuffé, konserter, uppträdanden, musikal, körer, soloartister mm) till förmån för fasteinsamlingen till "hela världen". G har känning av halsfluss och får vara hemma med vovven.


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards