Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Astrid - 22 mars 2009 20:45

Nu har jag varit inne på stickameras sida och hittat ett nytt byte. Kul!! Den här gången ska man byta garn och choklad. Det kan jag ju bara inte nobba! Så jag är redan anmäld och ser med stor glädje fram emot ett gott paket!!


Sen kollade jag april månads sockmönster och det såg kul ut. Tydligen ska man sticka från tån och upp. Jag har bara snabbkollat men det lär ta ett tag att klura ut hur man ska lägga upp. Jag har provat att sticka sockar så men som det verkade blir det en ny utmaning med detta mönster :)


Snart är mina Nutkin klara. Ni andra sockklubbsmedlemmar är väl redan klara med aprilmönstret med  ;)   Men lugn, det finns så mycket vackra sockmönster... så småningom hinner jag också med.


Sticka lugnt!

Av Astrid - 22 mars 2009 20:26

Vilken härlig dag! Vi har varit till mina föräldrars stuga och grillat korv. Eftersom vi sov lite länge imorse (varför ska man stiga upp tidigt en söndagsmorgon??) hann klockan bli mitt på dan innan vi kom iväg. När vi närmade oss säg vi att det redan rök ur våran grill... Det var mamma och pappa som, trots att de sa igår att de inte skulle ut dit, nu var där och satt och gonade sej i vårsolen.


Massor av snö är det där som vanligt och H tog sej för att gräva fram brunnen. När vi ska vara där till påsk (mamma och pappa ska åka bort då så vi får huset för oss själva) behöver vi använda brunnen. Att det som vanligt rasat från lagårdstaket över brunnen så att drivan går upp till taket skrämde inte honom.


Vovven verkar lite bättre idag, men han sörjde nog hårt att han inte fick följa med. Tur att han inte fattar vart vi åkte, stugan är ju hans tredje hem. G fick inte heller följa med. Han har ordentligt med halsfluss, han pratar som en stockholmare ikväll med såna där fina i:n....  :D  Jo det är synd om honom men det kan man inte säga för han tycker redan ordentligt synd om sej själv...  :)

Imorgon vanlig arbetsdag. Ha det gott!

Ute
Ovido - Quiz & Flashcards