Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Astrid - 31 mars 2009 19:22

Nu har jag läst ut "Livets aviga och räta" av Kate Jacobs. Jag har försökt läsa sakta så att den skulle räcka längre, men till slut tog den slut i alla fall. Kvinnorna i boken hade det så trevligt i sin stickklubb och jag tycker om att följa livsöden, så det var en bok som gjord för mej. Senare har jag förstått att det inte bara är jag som skulle ha velat vara med i klubben, det finns t o m en egen hemsida för stickklubben och dess medlemmar och andra intresserade. (Jag har däremot inte klurat ut om man vekligen kan gå med eller om klubben funnits på riktigt).


Nu har jag inte så många böcker kvar här hemma olästa så nu "måste" jag nog ta mej an "Brisingr" till slut. Den är jättetjock, är en renodlad fantasy med allt vad det innebär av fantastiska äventyr och omöjliga uppdrag och lite rörig historia... men även drakar, alver, dvärgar och annat kul. Jag vill att den boken också ska räcka länge och att det går bra för Eragon och hans drake Samira i kampen mot det onda....


Ha det gott!! Sticka lungt!!

Av Astrid - 31 mars 2009 19:15

Jag gjorde en plantering i gårkväll. I någons blogg har jag läst att man skulle lätta upp vårvintern med en vacker kruka ute på bron, men här går det inte att ha blommor på bron än på ett tag. Bron har inte tinat fram än. :)


Så jag kom på den fina idén att skaffa mej påsklilje-lökar att sätta i en kruka på bordet. Sagt och gjort, mini-påskliljor, två krukor för priset av en och några krokusar som stod bredvid och ville följa med. På mat-affär´n fanns pärlhyacinter... Krukor har jag och jord fanns hemma så det var bara att sätta ner härligheten. Men jag trodde inte mina ögon när jag klev upp i morse och liljorna redan har börja slå ut! Jag måste nog plantera en gång till om jag ska ha vackert till påsk.  =)


Se så vackra blommorna var nu i eftermiddags!

Ovido - Quiz & Flashcards