Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Astrid - 26 mars 2009 20:39

Jag läser just nu "Livets aviga och räta". Det är en bok som handlar om ensamma kvinnor mitt i livet och hur de tillsammans men ändå var för sej får livet att flyta vidare. De har så trevligt i sin stick-klubb att jag inte vill läsa ut boken och tappa kontakten med dem...

Av Astrid - 26 mars 2009 20:30

Så var mina nutkin klara. Jag har använt Opal Hundertwasser, ett garn som jag länge velat prova. Det här nystanet följde med i sockgarnspaketet som jag köpte för ett tag sen, och jag tycker inte riktigt om färgblandningen. När jag stickat ett skaft och en häl insåg jag att jag aldrig skulle kunna använda dem, de var för smala (provlapp, vad är det?). Jag beklagade mej för en arbetskamrat, och hon tyckte inte alls synd om mej utan ville ha sockarna. Hon har mycket smalare fötter än jag och de passar henne perfekt, nu när de är klara. Så kan det gå. Jag hoppas att de blir till nytta! 


Jag har börjat på "diagonal lace sock" istället och de ser än så länge ut att kunna passa mej  :)

Ovido - Quiz & Flashcards