Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Astrid - 16 augusti 2009 19:51

Idag har jag gjort upp med min ungdom... Fast inte riktigt så allvarligt. Jag tog mej tid i regnet och sorterade mina sparade papper och brev. Jag har sparat nästan alla brev och vykort jag fått sen barnsben, födelsedagskort och skolarbeten - och nu slängde jag nästan allt. Brev från goda vänner, såna som jag kommer ihåg (av dem har jag sparat en del faktiskt) och dem som jag glömt... Många roliga och treliga brev, fina kort och en hel massa skolarbeten som ingen tittar på och ingen kommer att vilja gå igenom sen heller. Nu slipper de och det blev mycket mer plats i förrådet.


Men en del funderingar väcker ändå alla dessa brev. Vart tog alla dessa människor vägen? Varför har jag inte kontakt med dem idag? Kanske skulle jag leta reda på några?? Fast hittar jag igen dem tro? Måste nog göra ett försök, några vet jag ju ungefär var de finns idag. Att skicka flyttkort kan väl vara en början?


Sen måste jag berätta att när vi lagt oss igår kväll kom Smulan upp i vår säng trots att vovven låg där. Hon vågade inte sova hos oss, men ändå. Idag har hon ätit samtidigt som vovven, busat när hon vet att han inte är nere och tillåtit honom att snusa på henne och vara i närheten. Hon har t o m legat bakom soffan och spanat på honom...  :)  Nu tror jag att det här kommer att gå bra.


Om ni undrar varför det är så ont om bilder just nu, så beror det på att jag har laddat upp nästan alla bilder jag får gratis på den här sortens blogg. Jag måste nu bestämma om jag ska betala en slant för att få ladda upp fler eller om jag ska byta blogg... fundering pågår... :)


Sköt om er!!

Ovido - Quiz & Flashcards