Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Härlig dag

Av Astrid - 22 mars 2009 20:26

Vilken härlig dag! Vi har varit till mina föräldrars stuga och grillat korv. Eftersom vi sov lite länge imorse (varför ska man stiga upp tidigt en söndagsmorgon??) hann klockan bli mitt på dan innan vi kom iväg. När vi närmade oss säg vi att det redan rök ur våran grill... Det var mamma och pappa som, trots att de sa igår att de inte skulle ut dit, nu var där och satt och gonade sej i vårsolen.


Massor av snö är det där som vanligt och H tog sej för att gräva fram brunnen. När vi ska vara där till påsk (mamma och pappa ska åka bort då så vi får huset för oss själva) behöver vi använda brunnen. Att det som vanligt rasat från lagårdstaket över brunnen så att drivan går upp till taket skrämde inte honom.


Vovven verkar lite bättre idag, men han sörjde nog hårt att han inte fick följa med. Tur att han inte fattar vart vi åkte, stugan är ju hans tredje hem. G fick inte heller följa med. Han har ordentligt med halsfluss, han pratar som en stockholmare ikväll med såna där fina i:n....  :D  Jo det är synd om honom men det kan man inte säga för han tycker redan ordentligt synd om sej själv...  :)

Imorgon vanlig arbetsdag. Ha det gott!

Ute
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards