Alla inlägg den 5 april 2009

Av Astrid - 5 april 2009 20:41

Idag har vi bara tagit det lugnt, gubben och jag. Vi har varit i "stugan", dvs mina föräldrars stuga, och satt på värmen. Vi planerar att tillbringa delar av påsken där, mitt i snön, skogen och tystnaden. Det var ett fantastiskt vårvinterväder idag, trots att SMHI lovat mulet och mer snö. Men vi eldade, grillade korv och solade bakom knuten. Dessutom tog jag fram ett par skidor - kan var bra att ha när det är närmare metern med snö - men de passade inte riktigt till mina skor. "Det gör inget" tänkte jag och sände en tanke till alla förskolebarn genom åren som jag sett måsta åka med liknande utrustning. Jag kom faktiskt över vägen och ut på åkern innan jag tappade båda skidorna samtidigt. Då får man hålla tungan rätt i mun för att ta sej vidare. Och jag har ändå åkt en hel del skidor i mina dar, hur ska det då vara att vara nybörjare med såna grejjer? Jag ska ställa om bindningarna nästa gång vi åker dit.


Det hade inte varit någon människa där sen det snöade sist. Men en hel del djur. Bl a ett spår av större tassar som gått ensamma längs vägen, över plogkanten och in i skogen igen....  Kanske ett lodjur? Det skulle vara kul att få se ett sånt i skogen...


Igår hade vi fullt upp. Kågeskolan hade stor välgörenhetsdag (KGB :)  Kågeskolan ger bistånd) och vi missade när G var på scenen (han skulle vara konfrencier) trots att vi verkligen försökte vara där... Sen åkte vi i all hast till Nordanå där teatergrupperna hade festival. Tyvärr hann vi bara se G:s grupp plus två till, men de var fantastiskt duktiga. Därifrån for vi och åt på restaurang. Det är verkligen inte nåt som vi gör varje dag. Jo, det händer nångång nu och då att vi äter hamburgare (jag är barnsligt förtjust i hamburgare och pommes på grillbar  :)  ) men på restaurang går vi inte ens en gång per år. Och tur är väl det så dyrt som det är!! Men gott var det.  :D


Nu blir det en tekopp och kanske en häl... ;)


Ha det gott!!

Ute
Av Astrid - 5 april 2009 20:35

Här är ett exempel på annat som jag stickar förutom sockar. Jag hittade garnet på rea hos en av garnaffärerna i "schtaan" (Skellefteå, alltså om ni inte visste det). Enligt banderollen ska man ha stickor tio (10!!) till garnet, men det tycker jag verkar onödigt... jag har använt nr 4,5 och fick ett par stadiga och i mitt tycke snygga vantar. Vad garnet heter?.. jag måste kolla....  (jag hade slängt banderollen) .... garnet heter "Moss space" och kommer från Marks § Kattens. Jag föll för färgen, härligt med pastellfärger ibland  :)

Av Astrid - 5 april 2009 20:32

Klädde mej i full mundering och vandrade iväg för att träna - men de som varit i gympan förut i helgen hade inte städat så det gick inte vara där och träna... snopet. Så det blev soffan, lite godis och mycket stickning istället   :)

Ovido - Quiz & Flashcards