Alla inlägg den 29 april 2009

Av Astrid - 29 april 2009 20:15

En helt fantastisk, ljusblå vårkväll...  är jag på Kågedalens skolmusik-konsert. En hel hop av modiga barn och ungdomar som spelar av hjärtans lust och en del riktigt bra. Det beror ju lite på hur nervös man blir, jag vet av egen erfarenhet. Men jag tror att Kågedalen ligger bra med när det gäller nya stjärskott inom musiken, det kan inte vara möjligt att det finns lika många skönsjungande tjejer och välspelande killar och tjejer på andra ställen... :-)

Ute
Av Astrid - 29 april 2009 20:11

Den här godingen fick jag av min bror och hans fru, eller om det var gubben som fick den, jag vet inte riktigt... :-) den står i mitt fönster. Jag har en sen förut, men i en annan färg och den blommar inte just nu (men den är på gång?), så det blir jättebra med en till bredvid.

Av Astrid - 29 april 2009 20:07

Jag fick låna en bok av svärfar, Ninas Resa. Den handlar om en världshändelse vi aldrig får glömma - förintelsen av judarna. Trots att den kommer på tal emellanåt så kan man ju inte fatta att detta kunde hända. I boken berättar Nina själv hur det var att bli vuxen under andra världskriget och hur det var att leva i Warsavas getto. Huvva. Men läsvärt och svårt att lägga ifrån sej.

Ovido - Quiz & Flashcards