Alla inlägg den 14 april 2009

Av Astrid - 14 april 2009 21:33

Här kommer bild på det fina paketet som jag fick av Zandra. Tre härliga nystan av ett bomullsgarn, (jag har redan beställt andra svarta som jag ska göra en tröja av och då ska jag ha de grå som effekt... ) och ett blågrönt angoragarn som jag ska kombinera ihop med ett annat garn jag har - det kommer att bli en härlig halsduk - kanske  :)  Chokladen har jag inte smakat än, ska göra det när jag är ensam  :)  Tack en gång till Zandra!!

Av Astrid - 14 april 2009 21:18

Oj vilken härlig påskhelg jag haft! Påskdagen hos farfars med strålade sol och mycket god mat. Annandagen på Lidbacken med strålande sol och grill hela dan. Och idag har solen också strålat - nog har jag fått lite färg på näsan tror jag. Men inte som H som suttit och eldat i grillen hela dagarna och t o m solat magen.... eller har han sot på näsan..?  :)  Det var lite tråkigt att det blev så varmt och inte ens kallt på nätterna för det har inte gått att röra sej utanför plogat område. Inte ens med skidor. Och vår stuga ligger vid skogsbilvägens ände, så det enda väg som gått att gå är den ut på stora vägen...


Men vi har skådat fågel istället. Småfåglarna är så orädda att man kan stå vid björken, utmed fröautomaten och titta på dem. Vi har haft flera domherrar, bofinkar och gråsiskor där, men även ett par svartmesar. Vet inte hur vanliga de är men har inte lyckats skilja dem från talltitor förut... :)  Och rätt som det var gjorde en blågrå rovfågel en lov över matningsplatsen och vi insåg att det var inte en duva vi sett passera förut... antagligen en sparvhök.


Den andra bilden är från en promenad vi gjorde, inte särskilt lång men ganska uppför. När man vänder om för att gå ner igen ser man den fantastiska vyn. Man kanske inte behöver åka till fjälls??

Ute
Ovido - Quiz & Flashcards