Alla inlägg den 19 april 2009

Av Astrid - 19 april 2009 14:24

Här hos Lena finns en utlottning som jag naturligtvis vill vara med i. Inte för att jag brukar ha någon tur utan för att om man inte är med kan man aldrig vinna... och någon ska ju vara sist med, eller hur? Det är sockgarn som står på spel.


Lycka till !!

Av Astrid - 19 april 2009 13:45

Häromdan när jag var in på sockklubbens sida insåg jag att jag inte har visat mina "Diagonal lace socks" här på bloggen. Detta är nu åtgärdat :)


Jag har stickat dem i mitt favvo-garn Atelier Zitron Trekking Handart, och om jag inte minns fel så heter färgen Irland. Sockarna blev fantastiskt fina, om man nu får säga så om nåt man gjort själv? Mönstret är enkelt men fint och att sticka från tån och upp är kul. Skaftet blir gärna lite längre för mej då eftersom jag vet ungefär hur mycket garn jag törs använda till varje socka. Jag har använt ett svenskt mönster till själva sockan, alltså hur man lägger upp och hur man gör tån och så, eftersom jag redan hade ett som jag tycker är bra. Då iddes hag inte klura ut hur den engelska mönsterkonstruktören tänkt... :)  Mitt mönster finns hos Barbro om nån skulle behöva.


Det här "spets"mönstret kommer jag antagligen att använda fler gånger, och det är klart att det skulle göra sej bättre i ett mindre färgrikt garn, men när jag nu fallit för melerat garn så  :)  Jag har ett par härvor kvar i olika färger så ni kommer nog att få se fler alster. Fast just nu kämpar jag med mina ufon så att jag ska kunna sticka mej en sommarkofta sen ;)


Sköt om er!!

Ovido - Quiz & Flashcards