Alla inlägg den 25 april 2009

Av Astrid - 25 april 2009 22:22

Nu är det ljuvligt ute! Fåglarna sjunger och jag spanar för fullt efter dem. Häromdan när jag skjutsade G till karateträningen var jag "tvungen" köra förbi i Ersmarksängarna för att se om storspovarna verkligen inte dykt upp. Och det hade de. En stor flock spatserade i vattenpölarna på åkrarna. På andra sidan älven tutade tranorna, säkert ett hundratal, och svanar och gäss rastade på var sin åker. Förr ivärlden åkte jag förbi här varje dag och hade väldans koll på vårfågellivet, men sedan vi flyttade till Kåge har jag ingen anledning att åka här.


En annan dag tog jag en promenad efter grusvägen här bakom. Det finns inget som luktar så gott och så mycket vår som ett stall!! Jag gick på pin tji förbi stallet och snusade -  tyvärr var hästarna redan inne för kvällen, men sågspån, hästskit och tö; det luktar vår det!!  :)  Det är den här tiden på året som jag saknar hästlivet mest trots att jag vet att det är geggigt och skitigt och i viss mån tungt, och framför allt tar en häst mycket tid. Men en vacker dag så....  :) 


Ute
Ovido - Quiz & Flashcards