Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Glad Påsk!!

Av Astrid - 11 april 2009 21:46

Mitt i påskfirandet är vi hem en kort sväng - imorgon ska vi fara till svärfars men vi åker tillbaka imorgon kväll. Vi är annars i mina föräldrars stuga i helgen, och det finns inte mycket att jaga upp sej för där. Vi eldar (i kaminen och i grillen), äter, lyssnar på radio, bär vatten, osså stickar jag  ;) . Jag har tagit med mej ett ufo (min långväst) och en  ny sockstickning.

Det är lite kul att det är så mycket snö där ute, och nu när det tinat i den så bär det inte nånstans :) Lite jobbigt när man går igenom och hela benet försvinner i meterdjup snö  :)  men samtidigt blir man mindre snöig och blöt när snön är så här varm, den sitter liksom "ihop". Det går bäst att krypa om man måste ta sej över oskottad terräng. Vi har gjort en gigantisk påskkärring av snön och provat både skidor och bob (synd att bobar är så svåra att knyckla ihop sej på numera, har de blivit mindre eller ... ?) 

Så i eftermiddags kom solen fram - när vi skulle gå in och göra middag. Men det blev ända ca en halvtimme i solen, plus en promenad så lite färg kanske fastnade.


Jag har fått paket, ett med garn och choklad och ett som jag beställt från Garnhärvan. Jag har inga bilder än, men det kommer. Tack för chokladen och garnet Zandra!! Jag har gömt chokladen så att jag säkert ska få ha den för mej själv... :)


Mina Diagonal-lace-sockar är klara, de kommer också på bild så småningom. Såna ska jag nog göra fler gånger!


Och till dej som väntar garn och choklad-paket från mej: det kommer, jag lovar! Det garn jag beställt till dej kom inte med i paketet jag fick men jag förstod att du vill ha en annan färg så det löste sej ändå men .... När vi firat påsk färdigt ska jag posta! Håll ut!


Ha en riktig glad fortsättning på påsken och sköt om er!!!!!


 
 
Astrid

Astrid

12 april 2009 14:26

Glad påsk!!
Jag hoppas verkligen att du har fotat den där påskkärringen av snö. Vill hemskt gärna se den. Jag har nyss varit till stan och arbetat. Där blommar krokusarna jag planterat. Den sista snön har försvunnit här hemma i helgen.
Hälsningar Astrid

http://astridshandarbeten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Astrid - 21 juni 2011 22:10


Jag har fått ett paket!!   Ett gott te, roliga kex (som knappar!!) och ett jättehärligt garn i bomull. Jag såg genast att det skulle bli en fin kofta av det garnet.... en sån som jag saknar... och på garntjänst finns både garn och mönster!! Men in...

Av Astrid - 8 juni 2011 20:32

Oj, dag har det varit varmt. Och det lär bli det imorgon med. Och man får inte klaga... men lite kul är det att det antingen är -30 eller +30 i Lycksele...    eller...?   Kissekatterna har börjat gå ut, så nu får vi sova på nätterna. Efter att ...

Av Astrid - 16 maj 2011 10:23

Det regnar idag, den sista av mina fem lediga dagar som jag har just nu. Det innebär att jag inte kan göra det jag tänkt   , dvs gräva trädgårdsland, rabatt och måla om garaget... Då blir det datorn, en stund med moppen och kanske baka en kaka iställ...

Av Astrid - 13 februari 2011 19:45

Ikväll har jag inte tid att sitta  här och sladdra. Jag har haft besök av bästa pluggarkompisarna i helgen, vi har varit på hotellet och svirat och handlat upp halva Lycksele   . Och nu ser jag skidskytte på tv:n och slutet på min filt...! Ett par va...

Av Astrid - 8 februari 2011 15:39

Idag har jag varit ledig, helt ledig. Solen har lyst, det har varit 4 minusgrader och ingen vind   så vovven fick gå två rundor! Jag har skottat av tvättstuge-bron, men när kaffet var klart iddes jag inte klä mej en gång till utan jag drack det inne....

Ovido - Quiz & Flashcards