Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Astrid - 7 oktober 2009 20:43

  

Igår fick jag paket!! Det var Elin B-F som varit snabb och skickat ett härligt garn och choklad-paket till mej! Två härliga chokladkakor som ska avnjutas till helgen (ska man tro att det går spara?) och fyra (!!) nystan!!   



Två lurviga, "Vienna", ett vitt, Superwash Safir och en härva av ett supertunt garn utan namn... Det ultratunna garnet kom i en egen liten påse tillsammans med två påsar kool-aid, ett par plasthandskar och en beskrivning av hur man färgar garn i micron... Skrattande På ett kul kort har Elin föreslagit att jag ska prova göra nåt annat än sockar... och jag vet att hon har rätt. TACK Elin!! Vinstlott denna gång med.


Mitt paket som jag ska skicka har jag packat idag och det ska jag lägga på lådan imorgon. Så snart kommer ett paket till dej som väntar!


På stickkaféet igår fortsatte experimenten med att färga garn i micron. Undrar om jag skrivit att vi skulle prova det där? Nå nå, (som vår finske kock brukade säga), en av stickerskorna hade kommit på att blanda koolaiden med te från Norge (de har mycket mera färg i sitt te än vad vi har) och på så sätt få starkare färger. På hembygdsgården finns dock bara en micro och vi är mellan femton och tjugo stickare där, så jag tänker prova här hemma med det fina garnet Elin skickade och en härva tvåtrådigt ullgarn. Och sen ska jag plocka fram något av alla de sjalmönster som jag har på lut...


Ha det gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards